2D OpenGL® Nedir?
Open Graphics Library® (OpenGL®), öncelikle yazılım
uygulamalarının grafik donanımıyla etkileşime girmesine ve üç boyutlu (3D)
sahneleri hızlı ve verimli bir şekilde oluşturmasına olanak sağlayan bir
programlama arabirimidir. İki boyutlu (2D) OpenGL® düşük faizli ihtiyaç kredisi programlama tekniklerini kullanarak,
kütüphane tarafından sağlanan donanım hızlandırma, performansı ve bazen 3D
modelleri veya dönüştürmeleri kullanması gerekmeyen programlama yazılımının
kolaylığını artırabilir. 2D OpenGL® kullanmanın en yaygın yöntemi, bir görüntü
ile dokulu olan ve bir görüntüden 3B alanda etkili bir nesne yaratan dörtgenler
veya dikdörtgenler çizmektir. Bir kez kurulduktan sonra, bu dörtgenler ya 2B
katı yöntemlerle ya da 3B matrislerle dönüştürülüp özel efektler için
dönüştürülebilir, aksi takdirde sadece 2B raster grafikleriyle yapılması zor
olur.
Birçok donanım ve yazılım geliştiricisi, belirli ürünleri
OpenGL® kütüphanesi ile tamamen uyumlu hale getiren sürücülere ve özel soyut
programlama arayüzlerine (API) sahiptir. Açık bir standardın bu yaygın kabulü,
programcılara, çok çeşitli sistemlerde donanıma doğrudan erişme olanağı sağlar.
2D OpenGL® kullanıldığında sağlanan donanım hızlandırması, bir programın
aksamadan daha sorunsuz çalışmasına izin verebilir. Bu hız, OpenGL® boru
hattının grafikler için kullanılmasının, OpenGL® gibi bir durum makinesi
modelini genel olarak kullanmayan geleneksel 2B programlama yöntemlerinden çok
farklı olabileceği gerçeğiyle dengelenir.
Çoğu 2D OpenGL® programı, grafikleri tasvir etmek için bir
doku görüntüsü ile aynı oranlarda yapılan düz dikdörtgenler kullanır. Bu,
programlamayı basitleştirmenin yanı sıra, işlemek için çok hızlı olmanın avantajına
da sahiptir, böylelikle raster tabanlı tamponlu grafikler gibi aynı mantığın
bazılarını kullanır. Bir görüntüyü ölçeklendirmek, bir görüntüyü döndürmek veya
bir görüntüyü ters çevirmek gibi bazı efektler, OpenGL® kullanılarak çok daha
verimli bir şekilde gerçekleştirilebilir.
2D OpenGL® programlarının normalde diğer 2D programlarından
daha karmaşık olmasına neden olabilecek belirli faktörler vardır. Bu
faktörlerden biri, ekrandaki piksellerin hassaslığıdır. OpenGL® sanal koordinat
sisteminin bir parçasını raster grafikler gibi bir ekranda bir piksele
eşitlemez, bu nedenle kayan nokta sayılarının bazen ekran KBB notu düşüklere kredi veren bankalar koordinatlarının ekranda veya garip
piksel yerleşimlerindeki boşlukları önlemek için kullanılması gerekir.
Başka bir sorun ise OpenGL®'in render hızını arttırmak için
bir grafik kartı kullanımını gerektirmesidir . Bir uygulama, bir arabirim veya
sistem penceresi görüntülemek için OpenGL® kullanıyorsa, grafik hızlandırması
olmayan aygıtlar, son kullanıcı için çok temel olabilecek grafikler için
performans kaybı yaşayabilir. OpenGL ayrıca, metin görüntülemek için herhangi
bir yerel destek sağlamaz; bu, geniş metin alanlarının adil bir şekilde özel
kod gerektirebileceğini gösterir.
Yorumlar
Yorum Gönder