2D OpenGL® Nedir?



Open Graphics Library® (OpenGL®), öncelikle yazılım uygulamalarının grafik donanımıyla etkileşime girmesine ve üç boyutlu (3D) sahneleri hızlı ve verimli bir şekilde oluşturmasına olanak sağlayan bir programlama arabirimidir. İki boyutlu (2D) OpenGL® düşük faizli ihtiyaç kredisi programlama tekniklerini kullanarak, kütüphane tarafından sağlanan donanım hızlandırma, performansı ve bazen 3D modelleri veya dönüştürmeleri kullanması gerekmeyen programlama yazılımının kolaylığını artırabilir. 2D OpenGL® kullanmanın en yaygın yöntemi, bir görüntü ile dokulu olan ve bir görüntüden 3B alanda etkili bir nesne yaratan dörtgenler veya dikdörtgenler çizmektir. Bir kez kurulduktan sonra, bu dörtgenler ya 2B katı yöntemlerle ya da 3B matrislerle dönüştürülüp özel efektler için dönüştürülebilir, aksi takdirde sadece 2B raster grafikleriyle yapılması zor olur.
Birçok donanım ve yazılım geliştiricisi, belirli ürünleri OpenGL® kütüphanesi ile tamamen uyumlu hale getiren sürücülere ve özel soyut programlama arayüzlerine (API) sahiptir. Açık bir standardın bu yaygın kabulü, programcılara, çok çeşitli sistemlerde donanıma doğrudan erişme olanağı sağlar. 2D OpenGL® kullanıldığında sağlanan donanım hızlandırması, bir programın aksamadan daha sorunsuz çalışmasına izin verebilir. Bu hız, OpenGL® boru hattının grafikler için kullanılmasının, OpenGL® gibi bir durum makinesi modelini genel olarak kullanmayan geleneksel 2B programlama yöntemlerinden çok farklı olabileceği gerçeğiyle dengelenir.
Çoğu 2D OpenGL® programı, grafikleri tasvir etmek için bir doku görüntüsü ile aynı oranlarda yapılan düz dikdörtgenler kullanır. Bu, programlamayı basitleştirmenin yanı sıra, işlemek için çok hızlı olmanın avantajına da sahiptir, böylelikle raster tabanlı tamponlu grafikler gibi aynı mantığın bazılarını kullanır. Bir görüntüyü ölçeklendirmek, bir görüntüyü döndürmek veya bir görüntüyü ters çevirmek gibi bazı efektler, OpenGL® kullanılarak çok daha verimli bir şekilde gerçekleştirilebilir.
2D OpenGL® programlarının normalde diğer 2D programlarından daha karmaşık olmasına neden olabilecek belirli faktörler vardır. Bu faktörlerden biri, ekrandaki piksellerin hassaslığıdır. OpenGL® sanal koordinat sisteminin bir parçasını raster grafikler gibi bir ekranda bir piksele eşitlemez, bu nedenle kayan nokta sayılarının bazen ekran  KBB notu düşüklere kredi veren bankalar koordinatlarının ekranda veya garip piksel yerleşimlerindeki boşlukları önlemek için kullanılması gerekir.
Başka bir sorun ise OpenGL®'in render hızını arttırmak için bir grafik kartı kullanımını gerektirmesidir . Bir uygulama, bir arabirim veya sistem penceresi görüntülemek için OpenGL® kullanıyorsa, grafik hızlandırması olmayan aygıtlar, son kullanıcı için çok temel olabilecek grafikler için performans kaybı yaşayabilir. OpenGL ayrıca, metin görüntülemek için herhangi bir yerel destek sağlamaz; bu, geniş metin alanlarının adil bir şekilde özel kod gerektirebileceğini gösterir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Paylaşılan Bellek nedir?

Trackpad nedir?

Bilgisayar Arşivi Nedir?