Veri Ambarı Uygulaması için Farklı Yöntemler nelerdir?
Bir veri ambarı , bir organizasyonun ileri analitik
raporlaması için tasarlanmış özel bir veri tabanıdır. Veri ambarı oluşturmak
için birçok yaklaşım var. çiftçi destek kredisiBunlar
genellikle kuruluşun raporlama gereksinimlerine bağlıdır. Çoğu tasarım, konu,
departman veya şirket bazlı ilişkilere dayanmaktadır. Bu, bireyin verileri
belirli bir veri ambarı uygulamasına dayalı olarak aramalarına izin verir.
Kurumsal raporlama, bir şirketteki iş grupları ile doğru
planlama ve koordinasyon gerektirir. Bu gruplar, veri ambarı içindeki
tabloların ve veri öğelerinin düzenini tanımlamak için gerekli olan kritik
bilgileri sağlar. Uygulama, belirli iş birimlerinin rapor ihtiyaçlarına
bağlıdır. Bu, veri arasındaki ilişkilerin veri tabanı içinde nasıl
tanımlanacağını belirler.
Bir veri ambarı, bir organizasyon içindeki verilerin
tarihsel bir görünümüdür. Bu veri, bilgi gruplarını raporlara ayırmayı
kolaylaştırır. Veri ambarı , bir şirketin işlem veritabanlarından veri
marketlerinin ve kurumsal bilgilerin yapılandırılmasını gerektirir. Bir veri
ambarı uygulaması, bir şirketin bilgilerini ayırmak için kullanılan yöntemdir.
Bu bölümlerin bazı örnekleri finansal, müşteri ilişkileri, satış ve iş
süreçlerini içerir.
İnsan bilgilerini sorgulamak için tasarlanmış bir depo, veri
ambarı uygulamasının bir örneğidir. Bu, bir şirketle etkileşim halinde olan
bireylere dayalı raporlama gereksinimlerini destekleyen özel veri modelleme
tasarımı gerektirir . Kişilere dayanan bir veri ambarı belirli kişi verilerine
dayanan raporlara izin verecektir. Bu genellikle adları, yaşı, genel biyografik
verileri ve biyometrik verileri içerir. Bu tip depolar çoğunlukla müşteri
ilişkileri yönetimi sistemlerinde kullanılır.
Kurumsal finansal raporlama, veri ambarı uygulamasının başka
bir şeklidir. Bu, birçok benzersiz iş hattına sahip büyük kuruluşlar için
gereklidir. Her bir gruptaki tüm iş verilerini tek bir raporlama havuzuna
çekmek için bir veri ambarı gereklidir. Finansal verilerin bu tek görünümü, tüm
kuruluşların bölgelere ve pazarlama eğilimlerine dayalı satış, kâr ve
masraflarının kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
miraporlanmasını sağlar.
Tipik bir veri ambarı hem olgu tablolarını hem de boyut
tablolarını içerir. Bu olgu tabloları, raporlama amacıyla ihtiyaç duyulan sorgu
parametrelerini temsil eden özel tuşlar ile boyut tablolarına katılır . Veri
ambarı uygulaması, bu tablolar arasındaki temel tasarım ve ilişkilerdir.
Satış tabanlı bir veri ambarı, veri ambarı uygulamasının
başka bir örneğidir. Bu tip tasarım ile satışlar raporlama için gerekli olan tabloları
dikkate alır. Bu olgu tabloları çeşitli boyutlara eşlemek için
yapılandırılabilir. Boyut tablolarının bazı örnekleri mağaza, ürün ve
müşterileri içerir. Bu tarz bir tasarım, bir kullanıcının bir kuruluş içindeki
müşterilere, ürünlere veya mağazalara dayalı satışları sorgulamasına olanak
tanır.
Yorumlar
Yorum Gönder